راز بها

نقد تخصصی بهائیت

راز بها

نقد تخصصی بهائیت

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

به نقل از ویلاگ  http://tuba-88.blogfa.com


به نام خداوند متعال

با تبریک ایام ولادت حضرت مهدی (عج) متن زیر از ص 90 تا 110 جلد دوم کتاب مکیال المکارم در موضوع دعا برای فرج حضرت مهدی (عج) انتخاب شده است.

 

بخش هفتم

چگونگی دعا ( چگونگی دعا برای تعجیل فرج و ظهور امام زمان (ع) و دعاهای رسیده )

برای تعجیل فَرَج امام عصرعلیه السلام این بخش از کتاب مشتمل بر سه مقصد است :

 

مقصداوّل

یکم

در یاد آوری مطالبی که سزاوار است پیش از شروع به مقصود توجه داده شوند:

یکم : بدان که دست یابی به تمام فواید و ثوابها و نتایجی که در بخش پنجم یاد شده متوقف بر مداومت و بسیار دعا کردن برای تعجیل فَرَج مولایمان میباشد ، زیرا که قسمتی از فواید یاد شده مترتّب بر إمتثال و اطاعت فرمان مطاع آن حضرت در توقیع شریف گذشته است که: « وَ أکثروا الدُّعاءَ بتَعجیلِ الفَرَج » پس باز هم به آن مراجعه نموده و در آن دقت کن .

دوّم

شایسته و مؤکَّد است که دعا کننده خودش را از آنچه مانع از قبولی عبادت است پاک نماید ، و نَفْس خویش را از خوی ناپسند و رفتار زشت و کارهای ناروا تهذیب کند ، و از محبّت دنیای پست و تکبّر و حسد و غیبت و سخن چینی و مانند آنها بپرهیزد ، زیرا که دعا از بهترین عبادتهای شرعی است ، به ویژه دعا برای تعجیل فَرَج مولایمان حضرت حجّت و خواستن ظهور و عافیت برای آن جناب . و میبایست نیّت شخص در دعا از تمام آلایشهای نفسانی و هواهای شیطانی خالص باشد ، زیرا که خلوص نیّت از مهمترین اموری است که رعایتش بر انسان واجب است ، چنانکه آیاتی از قرآن و روایات متواترهای از پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم بر آن دلالت دارد ، خداوند ما و سایر مؤمنین را به آن توفیق دهد ان شاء اللَّه تعالی .

سوّم

  • آرمان

همزمان با ایام مبارک رجب و میلاد باسعادت امیرالمؤمنین(ع)، سه مرد و دو زن از اعضای فرقه ضاله بهائیت با حضور در مرکز مدیریت حوزه علمیه البرز شهادتین گفتند و اسلام آوردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این افراد مهم‌ترین دلیل مسلمانی خود را ساختار پوچ فکری و عدم برنامه تکامل انسان در بهائیت مطرح کردند.

یکی از این افراد -که از فعالان تبلیغی فرقه محسوب می‌شد- به تأثیر کارهای فرهنگی در سطح کشور اشاره و تاکید کرد وجود تناقض در رفتار و گفتار رهبران فرقه و سکوت محض تشکیلات در برابر سؤالات و شبهات، موجب خروج وی شده است.

«س. م» نیز که از اعضای محفل استانی این تشکیلات محسوب می‌شد پس از اعلام شهادتین، با اشاره به پوشالی بودن ساختار فکری بهائیت و گفت: اکنون قدرتی را در درون خودم حس می‌کنم که هیچ‌گاه آن را تجربه نکردم و آن قدرت ناشی از ارادت به اهل بیت (ع) است.

«ع. م» نیز از تولدی دوباره سخن گفت، هدایت خود به اسلام را نعمتی بزرگ خواند و افزود: در این فرقه چشمان ما را بسته بودند، اجازه سخن گفتن و اعتراض نداشتیم؛ تشکیلات با کوچکترین اعتراض ما، به خانواده و خود ما هشدار شدید می‌داد و در صورت ادامه طرد می‌شدیم.

دو خانم از فعالان این تشکیلات نیز اظهار داشتند: تساوی حقوق رجال و نساء در بهائیت فقط یک دروغ بزرگ است و زن‌ها هیچ گاه اجازه انتخاب شدن در انتخابات بیت‌العدل را ندارند.

حجت‌الاسلام محمدابراهیم سلطانی مدیر حوزه علمیه البرز نیز پس از جاری‌کردن شهادتین برای رهیافتگان، انسان‌محوری و دوری از اصل الهی، فطرت و وجودی بشر ارمغان بسیاری از فرق ضاله از جمله بهائیت نامید.

وی افزود: هیچ یک از ادیان، فرق و مذاهب، نحله‌های مختلف و جنبش‌های معنوی نوین برای رشد و تکامل جسم و روح انسان به گستردگی اسلام برنامه ندارند.

مدیر حوزه علمیه البرز ادامه داد: عصر کنونی عصر شناخت حقیقت است. عصری که براحتی انسان می تواند با تحقیق و پژوهش با دسترسی به منابع مختلف به راه حق و حقیقت دست پیدا کند، البته دشمنان الهی نیز تلاش های بسیاری در این زمینه کرده‌اند اما خداوند در آیه هشتم سوره صف می‌‌فرماید: «یُریدُونَ لِیُطفِئُوا نُورَ اللهِ بِافوَاهِهِم وِ الله‌ُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوکَرِهَ الکافِرونَ»؛ آن‌ها می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند، ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند.


منبع :http://www.baharoom.ir/fa/bahairesearch/news/603/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AA

  • کاشف حق

راز تخریب حظیره القدس بهائیان در تهران



  • آرمان

بهار محمد (ص)


گل نکند جلوه در جوار محمد
رونق گل مى‏برد، عذار محمد
گل شود افسرده از خزان و لیکن
نیست ‏خزان از پى بهار محمد
سایه ندارد ولى تمام خلایق
سایه نشینند در جوار محمد
سایه ندارد ولى به عالم امکان
سایه فکنده است، اقتدار محمد
سایه نمى‏ماند از فروغ جمالش
هاله نور است در کنار محمد
شمس رخش همجوار زلف سیه ‏فام
آیت و اللیل و النهار محمد
تا که بماند اثر ز نکهت مویش
خاک حسین است‏ یادگار محمد
تربت‏خوشبوى کربلاى معلاست
یک اثر از موى مُشکبار محمد
رایت فتحش به اهتزاز درآمد
دست ‏خدا بود چون که یار محمد
من چه بگویم (حسان) به مدح و ثنایش
بس بودش مدح کردگار محمد

شاعر : حبیب چایچیان


  • آرمان